Sunday, May 24, 2009

AMANAT PENGETUA



Salam sejahtera,
SMKKR merupakan salah sebuah sekolah yang sedang meningkat dalam bidang kurikulum dan kokurikulum dalam daerah Cameron Highlands. Walaupun sekolah ini terletak di luar bandar, namun pencapaian pelajar-pelajar dalam kedua-dua aspek setanding dengan sekolah-sekolah bandar yang lain.
Syabas dan terima-kasih diucapkan kepada guru-guru yang telah bekerjasama keras untuk pencapaian ini.
Pelajar-pelajar kami terdiri daripada pelbagai ragam. Ada yang cerdik, ada yang sederhana dan ada juga yang lemah. Untuk mewujudkan minat terhadap pelajaran di kalangan murid-murid, kami sebagai pendidik telah menjalankan amanat yang diberi kepada kami untuk melahirkan murid-murid yang minat terhadap pelajaran.
Selain melahirkan pelajar yang cemerlang dalam bidang akademik kami juga tidak ketinggalan untuk melahirkan pelajar yang berdisiplin serta keyakinan diri dimana mereka meyahut era globalisasi yang kian mencabar.
Kesimpulannya sekolah menjadi tapak yang penting untuk melahirkan generasi pelajar yang berilmu, dinamik, progresif dan berdaya saing dalam menghadapi perlbagai aspek kehidupan dan menjadi insan yang kamil.


"SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU"


"BERKAT USAHA JAYA"

Comments (0)

Post a Comment